niedziela, 15 września 2013

Relaks przy kawie

Kawa od zawsze była dla mnie czymś więcej niż zwykły napój. Uwielbiam jej aromatyczny zapach, piękny i mocny kolor oraz gorzkawy smak. Dlatego też relaksując się przy filiżance pysznego espresso i migdałowym croissancie postanowiłam napisać post na temat kawy, a właściwie całego rytuału wiążącego się z jej piciem...



Tak naprawdę co kraj, to inna kultura picia kawy. Za największych amatorów tego napoju uważa się Włochów. Mieszkańcy Italii, szczególnie ci z południa mówią, że kawa wręcz płynie w ich żyłach. W tej słonecznej krainie dzień rozpoczyna się od filiżanki kawy (capuccino albo caffè al latte) ze słodkim ciastkiem. Kawę pija się również po obiedzie i kolacji. Oczywiście wtedy już tylko espresso lub ewentualnie macchiato.Gdy Włosi umawiają się na spotkania ze znajomymi to również przy kawie. Moim ulubionym rytuałem podczas pobytu we Włoszech były śniadania, w pobliskiej kawiarni Meetlifecafè. Do tej pory wspominam to cudowne cappuccino i rogaliki z kremem oraz uroczą obsługę, która znała wszystkich swoich stałych bywalców. 





W Polsce, w ostatnich latach, kultura picia kawy również wzrosła. Tzw. biurówka odeszła już do lamusa, a my umawiamy się na kawę z przyjaciółmi w ulubionych sieciach kawiarnianych lub niszowych kawiarenkach. Triumfy święci kawa w stylu amerykańskim pita w papierowych kubkach, często w drodze do pracy czy na uczelnię.
Ja sama zimą uwielbiam kupować dużą karmelowa kawę, która ogrzewa mnie podczas podróży i dodaje energii na cały dzień. Kawiarnie są też jednym z moich ulubionych miejsc na plotki z przyjaciółkami. A jakie są Wasze ulubione rytuały związane z piciem kawy? Które warszawskie kawiarnie polecacie? 





1 komentarz:

  1. Ja też uwielbiam kawę. Nie wyobrażam sobie inaczej rozpocząć dnia niż z filiżanką mojej ukochanej kawy. Po pierwszym łyku poranna depresja związana z codziennym porannym wstawaniem odchodzi precz. A oto moje ulubione smaki

    http://jakzarabiacnakawie.blog.pl/?p=59

    OdpowiedzUsuń