wtorek, 8 października 2013

Dietetyczny obiad, czyli tagliatelle z cukinii z dwukolorowym sosem.

Czasami każdy ma dni, gdy chce zjeść coś zdrowego i dietetycznego, ja tak miałam dzisiaj. Dlatego też postanowiłam wypróbować makaron z cukinii, o którym od dawna słyszałam, a nigdy wcześniej nie robiłam. Okazało się, że jest naprawdę pyszny i pożywny (D. miałaś rację:-)), a w dodatku ekspresowy w przygotowaniu. Do makaronu przyrządziłam dwukolorowy sos (połączenie czerwonych pomidorów i zielonej papryki jest bardzo energetyzujące). Zapraszam Was do wypróbowania tego przepisu, wierzcie nie jest to jedno z tych dietetycznych dań, które jecie bo musicie, a coś do czego będziecie regularnie i chętnie wracać.

Porcja dla 2/3 osób
Składniki:
- 2 cukinie do przygotowania makaronu
- pierś z kurczaka
- papryka zielona
- puszka pomidorów w kostkach
- połowa cebuli
- sól
- curry Prymat
- papryka słodka Prymat
- pieprz ziołowy Prymat
Sposób przygotowania sosu:
1. Pierś z kurczaka kroimy w kostkę przyprawiamy: 1/4 łyżeczki soli, 1/2 łyżeczki pieprzu, 1/2 łyżeczki curry i 1/2 łyżeczki papryki słodkiej. Następnie kroimy w kostkę paprykę i cebulę.

2. Najpierw podsmażamy kurczaka, aż będzie złocisty.
3. Potem dodajemy paprykę i cebulę.

4. Gdy warzywa będą miękkie, dokładamy pomidory i przyprawiamy (1/3 łyżeczki soli, 1/3 łyżeczki pieprzu, 1/3 łyżeczki papryki słodkiej).

Sposób przygotowania makaronu:
1. Obieramy cukinie, następnie obieraczką kroimy cukinię w formę tagliatelle. 

2. Makaron gotujemy przez 2 minuty w gorącej, dobrze osolonej wodzie (około 2 łyżeczek soli).
3. Następnie odcedzamy i polewamy obficie zimną wodę by go zahartować. 
4. Podajemy z sosem i odrobiną parmezanu (na diecie bez parmezanu).

Smacznego!


3 komentarze:

  1. polecam porządnie umyć cukinię i pokroić ją razem ze skórą, zblanszowana jest jak najbardziej jadalna, a danie wygląda dużo ładniej ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście wygląda ładniej, jednak ja się źle czuję po zjedzeniu skórki. Innym polecam:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Cukinie, to super smaczne i eleganckie danie. Polecam super przepisy na lekkie gotowanie https://www.facebook.com/AllevoJedzIChudnij/app_387030424731412

    OdpowiedzUsuń