poniedziałek, 28 października 2013

Zdrowe słodkości czyli, razowe muffiny dyniowe z gorzką czekoladą

Do niedawna myślałam, że moda na jedzenie dyni przyszła do Polski z krajów anglosaskich, tym większe było moje zaskoczenie gdy moja babcia zaczęła mi opowiadać jak jej matka przygotowywała przetwory z dyni, placki z dyni, czy zupy. Niedługo część z tych rodzinnych przepisów znajdziecie na blogu, gdyż zamierzamy je odtworzyć. Dzisiaj natomiast chcę podzielić się z Wami moim autorskim przepisem na zdrowe muffiny dyniowe. Wypieki z dyni o tej porze roku goszczą w kawiarniach, na blogach, w telewizji, dosłownie wszędzie. Wszystko to zainspirowała mnie do stworzenia mojej własnej wersji muffinków dyniowych. Do ch pieczenia użyłam mąki razowej i gorzkiej czekolady, gdyż ma być to tzw. zdrowy deser:-) Muffinki wyszły tak smaczne, że połowa została zjedzona jeszcze na gorąco. Zapraszam do wypróbowania przepisu i zachęcam do podpytywania babć i cioć o rodzinne receptury, szkoda by polska kuchnia, dużo bogatsza niż na pierwszy rzut oka się wydaje, wymarła wraz z nimi.
Porcja na 12 muffinków średniej wielkości
Składniki:
- 250 g dyni (1/3 małej dyni odmiany hakkaido)
- szklanka brązowego cukru
- pół szklanki mąki razowej
- pół szklanki mąki pszennej
- 2/3 tabliczki gorzkiej czekolady
- 2/3 szklanki oleju z pestek winogron
- 2 jajka
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Sposób przygotowania:
1. Dynię obieramy i ścieramy na tarce.
2. Następnie dodajemy do niej mąkę, cukier, olej, jajka, proszek do pieczenia i czekoladę. Mieszamy dokładnie łyżką.
3. Tak przygotowane ciasto nakładamy do foremek.
4. Muffinki pieczemy przez 25 minut w temperaturze 180 stopni. 

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Jak byłam mała moja Babcia robiła przetwory z dyni :)
    A Twoje muffinki wyglądają cudnie :)

    OdpowiedzUsuń