wtorek, 14 stycznia 2014

Tortelloni di ricotta e pistacchi, czyli tortelloni faszerowane ricottą i pistacjami

Jako największa fanka makaronu chciałabym podzielić się z Wami przepisem na tortelloni (czyli większych rozmiarów tortellini) faszerowane pistacjami i ricottą. Pierwszy raz tego rodzaju farszu spróbowałam w Bolonii, w mojej ulubionej restauracji "Al Pomidoro". Tak mnie zachwycił, że postanowiłam przygotować taki sam makaron w domu. Mimo moich początkowych obaw, okazało się to łatwiejsze niż myślałam. Oczywiście nieoceniona była pomoc Uli, każdy rodzaj pierogów zawsze lepiej lepić w dwie osoby;-)
Składniki:
Ciasto:
- 1,5 szklanki mąki
- 1 szklanka zimnej wody (Uwaga! Wodę dolewamy powoli i prawdopodobnie nie zużyjecie całej szklanki)
Farsz:
- 300 g pistacji
- 250 g ricotty
- szczypta soli
- pół łyżeczki pieprzu
Sposób przygotowania:
1.Najpierw obieramy pistacje i mielimy je w blenderze. Potem łączymy je z ricottą i przyprawami.
2. Na stolnice wysypujemy prawie całą mąkę (trochę zostawcie w szklance, by dosypać w trakcie ugniatania), następnie powoli dolewamy wody i ugniatamy ciasto, aż będzie miękkie i zupełnie gładki. Chodzi o to by po rozerwaniu ciasta na pół nie było widać grudek mąki, a idealną masę, niczym plastelina.

3. Następnie rozwałkowujemy ciasto i tniemy je na kwadraty o boku około 5 cm. Kwadrat trzymamy tak, by wyglądał jak rąb, na środku kładziemy warsz, potem sklejamy trójkąt. Na koniec dwa dolne boki trójkąta łączymy ze sobą, lekko w górę, tak by pozostałe boki wygięły się ku górze.

4. Gotowe tortelloni wrzucamy do gorącej, osolonej wody, jak wypłyną wlewamy szklankę zimnej wody i wyciągamy je na ściereczkę lub talerz.
5. Podajemy polane roztopionym masłem.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz