poniedziałek, 10 lutego 2014

Smakowicie i zdrowo o poranku, czyli chlebek bananowy, wielozbożowe musli z jogrtem i owocami oraz zielona herbatka

Jak już pisałyśmy w tym tygodniu postanowiłyśmy podzielić się z Wami pomysłami na pyszne i zdrowe dania. Zaczynamy od śniadania. Jak powszechnie wiadomo, śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, który ma dać nam energii i nastroić do działania. Z tego powodu powinniśmy unikać rano takich "przysmaków" jak słodkie płatki śniadaniowe, które ze zdrowiem nie mają nic wspólnego, nawet te fit zawierają ponad 500 kalorii, czy pustego białego pieczywa z kawałkiem wędliny. Lepiej zastąpić je zdrowymi odpowiednikami. Zdrowe nie oznacza niesmaczne lub nudne. My proponujemy Wam przygotowanie bananowego chlebka  z mą,ki ryczanej oraz wielozbożowego musli  bez cukru za to z jogurtem i owocami. Oczywiście starajmy się wybierać sezonowe owoce np. truskawki w lutym to zły pomysł.

W koszyczku znajduje się chlebek bananowy, w miseczkach musli z owocami, a w filiżankach zielona herbata. 


Potrzebne składniki:
-1 mały jogurt naturalny + 1,5 łyżeczki miodu/ 1 mały jogurt owocowy np. truskawkowy
-1/3 banana
-1/2 kiwi
-5 migdałów 
-1 garść otrębów granulowanych
-1,5 garści musli orkiszowego bez dodatku cukru z jagodami Goji (jeśli chcecie by wasze śniadanie było na prawdę dobre dla naszej sylwetki unikajcie gotowego, bardzo słodkiego musli, które ma na prawdę b.dużo kalorii) 

Sposób przygotowania:
1. Do miseczki przekładamy jogurt naturalny i  mieszamy go z miodem, a jeśli wolicie owocowy to już dodatek miodu jest niepotrzebny
2. Dodajemy musli i otręby, na to kładziemy pokrojone w niewielkie kawałki banana i kiwi, a także migdały w słupkach. 

Dokładny przepis na chleb bananowy znajdziecie tutaj :)

i do tego pyszna zielona herbata o smaku cytrusowym i w towarzystwie pomarańczy...
Herbata zielona daje więcej energii od kawy i jest od niej zdrowsza, zwłaszcza od tej z dużą ilością mleka i cukru 
Smacznego!

1 komentarz:

  1. już nie mogę doczekać się przepisu na chleb bananowy

    OdpowiedzUsuń